Oversættelse skaber kundeloyalitet

Oversættelse tænkes typisk mest på som et kommunikativt værktøj. Netop med kommunikation kan det være svært at måle, den præcise værdi af på bundlinjen. Kundeloyalitet er dog et område, hvor oversættelse faktisk har vist sig at skabe ganske gode resultater af sig. Og loyale kunder skaber jo immervæk vokseværk på bundlinjen.

Unbabel.com har lavet en global flersproget kundeundersøgelse af, hvordan det påvirker kundeloyaliteten, at en virksomhed tilbyder kundeservice og information på kundernes modersmål.

I undersøgelsen svarede 73 % af respondenterne, at de ville være loyale mod et brand, hvis der var support på deres modersmål.

Men hvad så med omsætningen? Jo, i undersøgelsen svarede hele 64 % faktisk, at de ville betale mere for et produkt, hvis kundeservice var tilgængelig på deres modersmål. I Brasilien var dette tal helt oppe på 84 %.

Et sted at starte ift. support er eksempelvis at have en FAQ, der er oversat til kundernes modersmål.

Det kunne også være et whitepaper eller en kort introduktion til, hvordan dine kunder smartest bruger dit produkt.

Har du brug for sparring, eller at få tjekket dit materiale igennem? Så kontakt os via nedenstående knap, så hjælper vi gerne.

Wordpilots

Få et uforpligtende tilbud

Tak. Vi har modtaget din henvendelse.

Mød vores co-piloter

Kompetenceskema