Hvad er en lokaliseringsstrategi?

En lokaliseringsstrategi er den marketingplan, som din virksomhed lægger i forbindelse med en udvidelse til udlandet. Den tager højde for, at de produkter, tjenester og det indhold, I planlægger at præsentere for nye potentielle kunder, er tilpasset dem og deres kultur. En lokaliseringsstrategi hjælper virksomheder med at imødekomme kulturelle og sproglige forskelle på tværs af lande. Det er derfor vigtigt at have en lokaliseringsstrategi til hvert enkelt land, I vil udvide til. Du kan læse mere om lokalisering her.

En lokaliseringsstrategi skal tage hensyn til det lokale marked og skabe en personlig købsoplevelse for nye kunder – præcis som din virksomhed gjorde, da I lancerede jeres brand i Danmark. Det skaber loyale og tilfredse kunder, som har lyst til at komme igen. Du kan læse mere om værdien ved at samarbejde med et professionelt oversætterbureau her!

Det hele handler om førstehåndsindtrykket

I sidste ende handler en lokaliseringsstrategi om at give et godt førstehåndsindtryk – og det er svært at få endnu en chance, hvis først man er snublet én gang. Din lokaliseringsstrategi står og falder med, hvor godt du forstår din nye målgruppe. Med en gennemarbejdet lokaliseringsstrategi og et indgående kendskab til den lokale kultur vil du være langt bedre forberedt på at lancere dit brand i udlandet. Når du samarbejder med en professionel oversætter slipper du for at gruble, researche og overveje, hvordan du undgår potentielle fælder i forbindelse med din udvidelse. Du overlader simpelthen den del af arbejdet til én, som kender kulturen ud og ind. Hos WordPilots gør vi brug af modermålsoversættere, som har et unikt kendskab til kulturen og sproget, fordi de har deres daglige liv, der hvor din tekst skal bruges.

Kontakt os nu, hvis du har brug for sparring. Du kan også få et uforpligtende tilbud på en oversættelse af dit materiale!

Få et uforpligtende tilbud

Tak. Vi har modtaget din henvendelse.

Mød vores co-piloter

Kompetenceskema