Det korte svar er Nej!
Der skal ikke være komma, punktum eller andre tegn efter hverken uformelle eller formelle starthilsner som f.eks. “Hej Anders” eller “Kære mormor”.
Det samme gælder for afsluttende hilsner som f.eks. “Bedste hilsner” eller “Kh”.
Grunden til, at mange alligevel laver fejlen, kan være, at der bruges komma efter hilsner på engelsk. På dansk er et linjeskift dog i sig selv nok som tegn på afslutning.
Eksempler:
Hej farfar
Jeg håber, du har det godt og nyder foråret.
Jeg glæder mig til at se dig på lørdag!
Knus
Anna
Kære Line Sørensen
Husk din tid hos tandlægen onsdag d. 13/06 kl. 10:30.
Med venlig hilsen
Tandlægerne Midtbyen
Du kan se alle vores sprogtip i “Sproghjørnet” på vores hjemmeside.
Ellers kan du tage fat i os på 86 60 00 70 eller skrive en mail til pm@wordpilots.dk
Hvorfor har vi egentlig efterårsferie?
Temperaturen er faldet, kastanjerne bliver til dyr, og bladene begynder så småt at ændre farve
Hedder det “palette” eller “palet”?
Det hedder “en palet” på dansk, men grunden til at mange alligevel kommer til at
Skrives ordet med dobbelt konsonant?
En tommelfingerregel er, at et ord skrives med DOBBELT konsonant, hvis de efterfølger en kort