Det korte svar er NEJ! Der er ikke noget, der hedder “at vente tiden an”.
Der er derimod tale om en sammenblanding af udtrykkene “at vente” og “at se tiden an”, der begge betyder at vente et stykke tid for at se, om situationen ændrer sig (forhåbentlig til det bedre).
Man kan også bruge ordet “ventetid”, hvis der er tale om en rum tid, hvor man venter på noget.
Du kan se alle vores sprogtip i “Sproghjørnet” på vores hjemmeside.
Ellers kan du tage fat i os på 86 60 00 70 eller skrive en mail til pm@wordpilots.dk.
Hedder det en “gotisk” eller “gordisk” knude?
Det hedder en gordisk knude! Udtrykket “en gordisk knude” bruges om et vanskeligt eller nærmest
Oxymoroner
Tøsedreng, larmende tavshed, bittersød og dumsmart. Du har sikkert hørt disse begreber før, men har
Hvad er forskellen på homofon, homograf og homonym?
Forskellen ligger i, hvordan ordene staves, udtales og deres betydninger. Homofoner er ord, der lyder